مگامال یا بزرگ بازار

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۲ اسفند ۱۴۰۱
مگامال
زمان مطالعه: 2 دقیقه

“مجتمع فرهنگی رفاهی اکباتان” در غرب تهران در قلب شهرک اکباتان احداث می گردد. این مجتمع بعنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی در حال احداث پایتخت شناخته شده است.

پروژه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ساخته شده و سرمایه گذاری مشترک سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران وابسته به شهرداری تهران و شرکت نگین تردینگ سندرین برحاد مالزی می باشد وبه منظور ایجاد فضایی فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی ، رفاهی ، خدماتی و اقامتی طراحی شده است.

در طرح جامع مجتمع هشت ساختمان مجزا احداث می گردد که کل ساختمان های در دست احداث این مجتمع شامل ۳۰۰ هزار متر مربع می باشد. ساختمان های مجتمع در طراحی بدیع میان بوستان ۱۴ هکتاری مجتمع جانمایی شده اند بطوری که فضاهای یاد شده در کنار خدمات فرهنگی ، هنری و اجتماعی که ارائه می دهند ، هارمونی مناسبی را با بوستان اکباتان خواهند داشت.

مهمترین ساختمان مجتمع در بخش جنوبی قرار گرفته است که بعنوان فاز اول پروژه همزمان با بوستان اکباتان احداث می شود ، این ساختمان که شامل کاربری های متنوع فرهنگی ، ورزشی ، خدماتی و تجاری است به نام ” مگا مال ” یا ” بزرگ بازار” نامگذاری شده است. ساختمان بزرگ بازار در پنج طبقه روی زمین و سه طبقه زیر زمین ساخته می شود. پارکینگی وسیع با گنجایش ۲۵۰۰ اتومبیل بعنوان بزرگترین پارکینگ سرپوشیده کشور سه طبقه زیر زمین این ساختمان عظیم را شکل می دهد. . ساختمان بزرگ بازار با مگامال به تنهایی ۱۵۰ هزار مترمربع مساحت دارد و شامل فروشگاه های تجاری ، فروشگاه یاس در سه طبقه ، امکانات ورزشی و بدن سازی ، مجتمع سینمایی و شهربازی سرپوشیده است.

مشخصات دقیق کاربری های متنوع این ساختمان عبارتند از:
• سینه کمپلکس یا مجتمع سینمایی . این بخش از ساختمان دارای شش سالن مجزا بوده که حدود ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. سالن های این مجتمع به شکلی طراحی شده است که بصورت همزمان شش فیلم سینمایی و یا یک فیلم سینمایی در تمام سالن ها نمایش داده می شود و یکی از سالن های این مجتمع بعنوان سالن طلایی دارای بخش پذیرایی مجزا و صندلی های ویژه است.
• دنیای زنان: برای اولین بار در ایران فروشگاه و سالن های زیبایی و آرایش ، لباس و لوازم آرایشی و سالن بدن سازی اختصاصی خانم ها در یک مجموعه واحد فقط برای خانم ها ارائه می گردد.
• شهربازی سرپوشیده : این شهربازی در سه طبقه ارتفاع با وسایل تفریحی متنوع و هیجان انگیز.
• فروشگاه زنجیره ای یاس : در سه طبقه شامل سوپر مارکت ، فروشگاه لوازم خانگی و لباس.
• دنیای کامپیوتر: لوازم نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر.
• دنیای فرهنگ : شامل شهرکتاب ، فروشگاه های عرصه محصولات فرهنگی و لوازم موسیقی.
• دنیای مبلمان: فروشگاه و نمایشگاه مبلمان خانگی ، اداری ، کابینت آشپزخانه در دو طبقه.
• دنیای مدرن امروز: لوازم خانگی الکتریکی و الکترونیکی مدرن.
• دینای ورزش : شامل فروشگاه های ورزشی ، سالن بدن سازی و بولینگ در استانداردهای بین المللی.


دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.